Groente en fruit

Iedereen weet dat dit belangrijk voor je gezondheid is. Het Voedingscentrum schrijft 250 gram groente per dag voor. Dat is een goede stap, maar voor een optimale gezondheid kan je het beste tussen de 400 - 500 gram groente per dag eten. 

Mijn ervaring

Ik ben gestopt met het eten van geraffineerde suikers. Ik drink geen cola, sinas en vruchtendrankjes meer. Ik ben niet alleen gewicht kwijt, maar ik voel me ook nog eens fitter en energieker.

Doordat ik meer groente ben gaan eten is mijn je huid verbeterd. Volgens sommige is het zelfs gaan stralen. En doordat ik twee keer per dag ongeveer 20 minuten ben gaan wandelen bewegingen voel ik mij sterker en leniger.

Als je verkeerde brandstof in je auto gooit, gaat de motor stotteren en afslaan. De vraag is dan ook: waarom eten en drinken wij zoveel rotzooi waardoor wij niet optimaal kunnen functioneren? Zelfs ziek worden, waarom? 

Waarom gaan we pas iets veranderen als we ziek zijn? 

Al die kleine gewoontes en keuzes zorgen samen voor een wenselijk resultaat. Een gezond lichaam is vrij van ellende. Of op zijn minst, zo vrij je het voor nu kunt maken.

Als je vanaf nu een nieuwe keuzes maakt, dan zul je resultaat krijgen. Zo simpel is het. Lees verder