Afvallen door andere levensstijl kan iedereen - hoe doe je dat?

Regelmatig beweeg ik in de sportschool en loop hard over de weg en in de bossen. Volgende week loop ik in Huizen, een thuiswedstrijd.

Afgelopen juni ben ik gestart met mijn nieuwe levensstijl, en tot nu toe ben ik heel tevreden met het resultaat. Ik ben (1 meter 80) van 96 kilo naar 84 kilo gegaan, en nu wil ik er nog 4 kilo vanaf hebben. Schuif mij straks maar onder de deur door ;-) Hoe heb ik dat gedaan? Alle lekkere dingen laten staan...oeps.

In bijna alles wat lekker is zit vet en suiker. Wie wat wil bereiken moet daarom afzien. Dat is niet anders. Het gaat niet vanzelf. Kijk op de verpakkingen van de producten. Steek niets zo maar in je mond waar je van aankomt. Weeg letterlijk alles af. Wel of niet opeten?

Ik start de dag met 4 crackers (Wasa is het beste) en light beleg. Tussendoor eet ik een appel of een banaan met ongebrande nootjes en tussen de middag 2 boterhammen van 't Stoepje (Sportmix) met 75% minder koolhydraten. Tussendoor eet ik snoeptomaatjes, radijs of komkommer. Voor het avondeten neem ik 2 crackers. Het avondeten bestaat uit kip of vis met verse groentes. En na het sporten neem ik altijd kwark of yoghurt (2% vet en zonder suiker) met blauwe besjes. Ik drink de hele dag water (met citroen) en thee en in het weekend neem ik een cappuccino en 's avonds één glaasje rode wijn (goed voor mijn hart?). Dat is het.

Ik eet geen gewoon brood en aardappelen meer. Ik ben gek op pasta en rijst, maar alleen als het volkoren is. Ik eet wel pindakaas maar zonder suiker. Ketchup neem ik nooit meer. Daar zit meer dan 40% suiker in.

Gerelateerde artikelen
25-07-2017: Afvallen na je 40e