Mijn naam is Gilbert en ik ben Wandelconsult en Voedingsdeskundige in Huizen.

Gezond met Gilbert maakt zich sterk om iedereen in beweging te krijgen en een gezonde leefstijl aan te leren. Een gezonde leefstijl helpt je naar een energieker en gelukkiger leven.

De visie van Gezond met Gilbert is dat een gezonde leefstijl een ieder zijn of haar leven verandert. Ik geloof namelijk in de kracht van een balans tussen de juiste voeding, genoeg beweging en mentale gezondheid.

De grootste verandering in mijn leven tot nu toe: 20 kilo afvallen. Hoe heb ik dat geflikt?

Mijn missie is gezondheidsdoelen met kracht en doorzettingsvermogen blijvend te verbeteren. Er ligt altijd een boek (of twee) naast m’n bed, over voeding, gezondheid of iets van persoonlijke ontwikkeling. Meer...Gilbert

We zitten de hele dag en bewegen nauwelijks, terwijl wandelen goed is voor je lijf en hoofd. Er zitten alleen maar voordelen aan wandelen, maar waarom doen we het dan niet? 

Mensen kijken als ik wandel, en ik hoor ze denken: ik zie helemaal geen hond."

Dat klopt. Je hoeft geen hond te hebben om in beweging te komen. Door het wandelen neemt de kans toe dat halve gedachten en vage ideeën die ins ons onderbewustzijn sluimeren, tot nieuwe combinaties worden samengevoegd. 

Ik ben je stok…
Bewegen is goed voor ieder mens. En toch is het moeilijk om van zitten te gaan staan. Komt dat je bekend voor? Je kan iedere dag eten. Er is voldoende beschikbaar, maar eet jij waar je iets aan hebt?

Mijn ervaring
Mijn spiermassa en conditie zijn goed, maar ik val geen gram af. Het heeft lang geduurd voordat ik er achter ben gekomen wat voeding met mij doet. Toen ik het in de gaten kreeg, is er een hele nieuwe wereld voor mij opengegaan.

Ik heb mijzelf zo lang voor de gek gehouden en misschien doe jij dat ook? Ik kan je het eindeloze traject besparen. Door mijn eigen eet- en drankverslaving kan je begeleiden naar een betere leefstijl.

Benieuwd?
Maak gebruik van mijn wandelconsult, want mijn passie is voeding, bewegen en leefstijl. Ik wil het graag met je delen. Ik ben daarom heel benieuwd wie jij bent?

Hoe werk ik?
Tijdens het wandelen gaan we er achter komen wat jou precies beweegt om iets anders te gaan doen. Het uitgaangspunt is om jezelf op nummer 1 te zetten (zonder een egoïst te zijn). 

Volledig verbonden zijn met en open staan voor relaties kan eigenlijk alleen maar als je goed voor jezelf zorgt.

Uit ervaring weet ik dat het prettig is om al wandelend te praten over bewegen en voeding, of hetgeen waar jij op dat moment behoefte aan hebt.

Mijn begeleiding is deskundig, positief en resultaatgericht. Ik heb geen oordeel en zal mijn best doen om je te helpen naar een mooier leven. 

Waar starten we?
We starten op een afgesproken plek in (de buurt van) Huizen. Het wandelconsult gaat over voeding, beweging en leefstijl is 60 minuten.

Wat kost het? 
De eerste kennismaking is op afspraak en kost je alleen tijd. Begeleiding is maatwerk. Ik kan je van te voren niet zeggen wat het gaat kosten. Het balangrijkste is dat wij een klik met elkaar hebben. 

Mag ik je stok achter de deur zijn? Neem contact met mij op.
Je kan mij het beste whatsappen of een e-mail sturen. Ik hoor graag van je.

Groente en fruit
Iedereen weet dat dit belangrijk voor je gezondheid is. Het Voedingscentrum schrijft 250 gram groente per dag voor. Dat is een goede stap, maar voor een optimale gezondheid kan je het beste tussen de 400 - 500 gram groente per dag eten. 

Mijn ervaring
Ik ben gestopt met het eten van geraffineerde suikers. Ik drink geen cola, sinas en vruchtendrankjes meer. Ik ben niet alleen gewicht kwijt, maar ik voel me ook nog eens fitter en energieker.

Doordat ik meer groente ben gaan eten is mijn je huid verbeterd. Volgens sommige is het zelfs gaan stralen. En doordat ik twee keer per dag ongeveer 20 minuten ben gaan wandelen bewegingen voel ik mij sterker en leniger.

Als je verkeerde brandstof in je auto gooit, gaat de motor stotteren en afslaan. De vraag is dan ook: waarom eten en drinken wij zoveel rotzooi waardoor wij niet optimaal kunnen functioneren? Zelfs ziek worden, waarom? 

Waarom gaan we pas iets veranderen als we ziek zijn? 
Al die kleine gewoontes en keuzes zorgen samen voor een wenselijk resultaat. Een gezond lichaam is vrij van ellende. Of op zijn minst, zo vrij je het voor nu kunt maken.

Als je vanaf nu een nieuwe keuzes maakt, dan zul je resultaat krijgen. Zo simpel is het. Lees verder

 

Zoek extra beweegmomenten
Je kunt er elke dag een sport van maken om meer te bewegen. Pak vaker de fiets of ga ergens lopend heen. Bijvoorbeeld naar je werk of school of als je boodschappen gaat doen. Of stap 1 of 2 haltes eerder uit de bus of tram en wandel de rest. Je kunt op je werk ook een lunchwandeling maken en de trap te nemen in plaats van de lift.


Kies een sport die bij je past
Je hoeft echt niet elke dag te sporten, maar als je wel wilt sporten. Kies een sport die bij je past. Het kan helpen om lid te worden van een sportvereniging. Sommige mensen vinden samen sporten leuker dan alleen. Anderen gaan liever zwemmen, schaatsen of joggen. Er zijn mogelijkheden genoeg.

Mijn ervaring
Elke ochtend sta ik om rond 5.30 uur op. Neem kort een koude douche, en daarna ga ik minimaal 20 minuten wandelen in de natuur. Tussen de middag wandel in opnieuw minimaal 20 minuten. Na elke wandeling voel ik mij ontspannen en energieker.  
 
Wat doet wandelen precies met mijn hersenen?
Wandelen heeft grote directe- en indirecte gevolgen voor de gezondheid. Voldoende beweging verhoogt namelijk de weerstand, productiviteit en creativiteit, vermindert stress en zorgt voor een betere stemming. Daarnaast stimuleert het de aanmaak van nieuwe hersencellen.
 
Wandelen werk je de pijn weg, minder kans op een depressie
Het is vooral de beweging die het 'm doet, zegt ze. 'Als je loopt, maken je hersenen dopamine aan. En die neurotransmitter werkt onder andere goed tegen depressie en pijn. Een wandeling kan dus letterlijk genezend werken voor mensen die daarmee worstelen.

Hoe dan?
Veranderen is een van de moeilijkse dingen van het leven. We zijn simpelweg te lui om iets anders te doen. We vinden het wel best zo. Klopt dat wat ik zeg?

Wanneer willen we dan wel veranderen?
We willen alleen maar iets anders doen als het verlangen groot genoeg is. Dus als je iets heel graag wilt kan je jezelf motiveren om iets anders te gaan doen dan wat je tot nu toe gewend was.

Wanneer willen we nog meer iets veranderen?
Als de dokter zegt dat je nog maar een half jaar hebt te leven. Je wilt blijven leven. Wat kan ik zelf doen om iets te veranderen? Dan verandert een mens uit noodzaak.

Het glas is half vol of het glas is half leeg?
Als het half leeg is, giet de inhoud dan in een kleiner glas en hou op met klagen. 

Probeer zoveel mogelijk positieve mensen om je heen te verzamelen waar je energie van krijgt. Doe zoveel mogelijk dingen waar je blij van wordt.

Want je weet het: je kunt niet voorkomen dat je rimpels krijgt. Maar je kunt wel kiezen met wélke rimpels je oud groeit. Laten we kiezen voor lachrimpels. Want lachrimpels zijn de beste rimpels.

Leef je mooiste leven.

Linkedin | Instagram 

Neem contact op