Mijn naam is Gilbert en ik ben Wandelconsult en Voedingsdeskundige in Huizen.

Gezond met Gilbert maakt zich sterk om iedereen in beweging te krijgen en een gezonde leefstijl aan te leren. Een gezonde leefstijl helpt je naar een energieker en gelukkiger leven.

De visie van Gezond met Gilbert is dat een gezonde leefstijl een ieder zijn of haar leven verandert. Ik geloof namelijk in de kracht van een balans tussen de juiste voeding, genoeg beweging en mentale gezondheid.

Ik ben geïnteresseerd in wat je zelf kunt doen aan je gezondheid en het voorkomen van ziekten. En als je wel ziek wordt, hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

Mijn persoonlijke missie is om mensen optimaal te ondersteunen en daar alles aan te doen. Ik wil je graag leren hoe je daar zelf achter kunt komen welke mogelijkheden er zijn om bijvoorbeeld je lichaam en je immuunsysteem te boosten om zo gezond mogelijk te zijn. Meer Gilbert...

Als gediplomeerd voedings- en ervaringsdeskundige ben ik jouw persoonlijke professional op het gebied van gewichtsbeheersing:

1.            Gewichtsverlies en op gewicht blijven

2.            Bewegen en/of sporten

3.            Voeding en en fitter worden

Op jouw ideale gewicht komen en blijven, zonder honger, dieet pillen, poeders of shakes, maar door verantwoord, realistisch, verstandig in balans te eten en te bewegen!! Graag leer ik jou op een professionele wijze de beste manier om de juiste keuzes te maken. Want iedereen kan blijvend afvallen. Jij dus ook!

De begeleidingen maak ik nog aangenamer door gebruik te maken van mijn mooie leef- en werkomgeving. Ik coach je bijvoorbeeld graag al wandelend rond de bossen en heide in Naarden en Huizen. Een andere optie is dat ik je leer hardlopen.


Het eerste vrijblijvende kennismakingsconsult is gratis!

Mijn cliënten komen voornamelijk uit de regio: Gooi- en Vechtstreek (o.a. Huizen, Naarden, Bussum, Blaricum, Laren, Hilversum) buiten deze regio ben je natuurlijk ook meer dan welkom.

WhatsApp: 06 2953 18 64 of mail: gilbertvogt@outlook.com

Groente en fruit
Iedereen weet dat dit belangrijk voor je gezondheid is. Het Voedingscentrum schrijft 250 gram groente per dag voor. Dat is een goede stap, maar voor een optimale gezondheid kan je het beste tussen de 400 - 500 gram groente per dag eten. 

Mijn ervaring
Ik ben gestopt met het eten van geraffineerde suikers. Ik drink geen cola, sinas en vruchtendrankjes meer. Ik ben niet alleen gewicht kwijt, maar ik voel me ook nog eens fitter en energieker.

Doordat ik meer groente ben gaan eten is mijn je huid verbeterd. Volgens sommige is het zelfs gaan stralen. En doordat ik twee keer per dag ongeveer 20 minuten ben gaan wandelen bewegingen voel ik mij sterker en leniger.

Als je verkeerde brandstof in je auto gooit, gaat de motor stotteren en afslaan. De vraag is dan ook: waarom eten en drinken wij zoveel rotzooi waardoor wij niet optimaal kunnen functioneren? Zelfs ziek worden, waarom? 

Waarom gaan we pas iets veranderen als we ziek zijn? 
Al die kleine gewoontes en keuzes zorgen samen voor een wenselijk resultaat. Een gezond lichaam is vrij van ellende. Of op zijn minst, zo vrij je het voor nu kunt maken.

Als je vanaf nu een nieuwe keuzes maakt, dan zul je resultaat krijgen. Zo simpel is het. Lees verder

Zoek extra beweegmomenten
Je kunt er elke dag een sport van maken om meer te bewegen. Pak vaker de fiets of ga ergens lopend heen. Bijvoorbeeld naar je werk of school of als je boodschappen gaat doen. Of stap 1 of 2 haltes eerder uit de bus of tram en wandel de rest. Je kunt op je werk ook een lunchwandeling maken en de trap te nemen in plaats van de lift.
 
Kies een sport die bij je past

Je hoeft echt niet elke dag te sporten, maar als je wel wilt sporten. Kies een sport die bij je past. Het kan helpen om lid te worden van een sportvereniging. Sommige mensen vinden samen sporten leuker dan alleen. Anderen gaan liever zwemmen, schaatsen of joggen. Er zijn mogelijkheden genoeg.

Mijn ervaring
Elke ochtend sta ik om rond 5.30 uur op. Neem kort een koude douche, en daarna ga ik minimaal 20 minuten wandelen in de natuur. Tussen de middag wandel in opnieuw minimaal 20 minuten. Na elke wandeling voel ik mij ontspannen en energieker.  
 
Wat doet wandelen precies met mijn hersenen?
Wandelen heeft grote directe- en indirecte gevolgen voor de gezondheid. Voldoende beweging verhoogt namelijk de weerstand, productiviteit en creativiteit, vermindert stress en zorgt voor een betere stemming. Daarnaast stimuleert het de aanmaak van nieuwe hersencellen.
 
Wandelen werk je de pijn weg, minder kans op een depressie
Het is vooral de beweging die het 'm doet, zegt ze. 'Als je loopt, maken je hersenen dopamine aan. En die neurotransmitter werkt onder andere goed tegen depressie en pijn. Een wandeling kan dus letterlijk genezend werken voor mensen die daarmee worstelen.

Hoe dan?
Veranderen is een van de moeilijkse dingen van het leven. We zijn simpelweg te lui om iets anders te doen. We vinden het wel best zo. Klopt dat wat ik zeg?

Wanneer willen we dan wel veranderen?
We willen alleen maar iets anders doen als het verlangen groot genoeg is. Dus als je iets heel graag wilt kan je jezelf motiveren om iets anders te gaan doen dan wat je tot nu toe gewend was.

Wanneer willen we nog meer iets veranderen?
Als de dokter zegt dat je nog maar een half jaar hebt te leven. Je wilt blijven leven. Wat kan ik zelf doen om iets te veranderen? Dan verandert een mens uit noodzaak.

Het glas is half vol of het glas is half leeg?
Als het half leeg is, giet de inhoud dan in een kleiner glas en hou op met klagen. 

Probeer zoveel mogelijk positieve mensen om je heen te verzamelen waar je energie van krijgt. Doe zoveel mogelijk dingen waar je blij van wordt.

Want je weet het: je kunt niet voorkomen dat je rimpels krijgt. Maar je kunt wel kiezen met wélke rimpels je oud groeit. Laten we kiezen voor lachrimpels. Want lachrimpels zijn de beste rimpels.

Leef je mooiste leven.

Linkedin | Instagram 

Neem contact op